torsdag 19 mars 2009

Stegtävling och direktreklam!


Nu pågår Coloramas stegtävling för fullt. Som jag tidigare skrivit om deltar vi i en tävling där man under två månader ska bära stegmätare och varje dag rapportera på nätet hur många steg man gått. Vinsten är en resa till Prag. Vi på Colorama Stockholmsvägen bildar ett lag som tävlar tillsammans vilket jag kan tycka är skönt. Det är inte alltid lätt att komma upp till de rekommenderade 10 000 stegen per dag. I dag är jag dock mäkta stolt - 15 507 steg. Promenad till och från jobbet och en hel del spring på jobbet har bidraget till detta. Det är ganska nyttigt att mäta hur mycket man egentligen rör sig på en dag. I bland är det alldeles för lite. Om jag tar bilen till och från jobbet och ägnar större delen av dagen åt kontorsarbete blir stegresultatet skralt. Ett annat ord - soffpotatis! Det är nog viktigt att man tar tävlingen som en spark i baken - att det är viktigt och nyttigt att röra sig en del, men det får inte bli nojigt. Min personlighet är sådan att det lätt kan slå över till det istället för att vara en bra värdemätare om jag rör mig så mycket som man behöver för att må bra. Lagom är alltid bäst!
I dag kom jag hem från jobbet ganska sent (möte), kastade mig över middagen och läste samtidigt den dagliga direktreklamen. Team Sportia, Intersport, MediaMarket, Biltema och Ö & B, ja de som brukar skicka ut reklam men mitt i högen hittar jag något helt nytt - Moderna hem, Riksbyggens Bomagasin med nya bostäder i hela landet. Ett imponerande magasin! Mixen av reportage, bostadsannonser och inredningstips från kända personligheter som t ex Lulu Carter, är klockren. Det var länge sen jag såg ett så snyggt magasin förutom Coloramas eget magasin Mitt hem förstås. Det är outstanding.
Förslag till fredagslektyr - Coloramas magasin Mitt hem samt en titt i Riksbyggens Moderna hem - sen är kvällen räddad!

Inga kommentarer: