tisdag 9 juni 2009

En olycka händer så lätt...

Det här var inte kul! Hagmans färg var på besök i butiken i går och presenterade en ny taklasyr för takpannor. Han lämnade två burkar som prov, svart och röd. När jag skulle flytta några papper förut så åkte den svarta burken i golvet och öppnades naturligtvis. Svart färg över halva golvet! Att en liter färg kan kännas som 20 liter! Hagmans poängterade i går att den nya lasyren för takpannor är så bra för den suger in så bra i takpannorna. Vi kan intyga att den även suger in bra i laminatgolv!

Det är tur att jag har snälla arbetskamrater som hjälper till vid "katastrofer". Det är inte helt ovanligt att det här händer just mig (Barbro).


5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat Barbro :)
Inte kul,hur får ni bort färgen då ? Ni har säkert nåt dundermedel i er butik :)

Anonym sa...

Hmmm...skrev ju i namn men kom inte med..

Lillemor sa...

Nu struntar jag i det ...det är Lillemor som skriver *S*

Barbro sa...

Hej Lillemor

Du lyckades få med namnet till slut! Vi fick inte bort färgen, bara det som vi tog hand om på stört, resten sög in och blev "vackra" fläckar i vårt ljusa laminatgolv. Vi har ett nytt golv, svarta rutor kombinerade med svarta rutor med medaljonger på, från Pergo. Det skulle ändå läggas in så nu blir det väl lite fart på oss.

Anonym sa...

Kul att ni jobbar så hårt med er blogg:)Nästa vecka kommer jag in och beställer färg till mitt utbygge, lite stadigare händer då tack:)

mvh Pär