tisdag 9 juni 2009

Nu är det dags att presentera Lisa Åberg!

Vem är du?

Jag heter Lisa Åberg, är 35 år, född och uppvuxen i Mariestad. Jag bor tillsammans med min familj i en nybyggd villa på Ekudden.

Vad har du för utbildning?

På gymnasiet gick jag en linje som hette handel och kontor, påbyggnadskurs inköp och försäljning. Därefter läste jag data. Vidare får jag löpande utbildning inom Colorama som t ex färgsättningskurser, färglära, NCS-skolan, golvkurser, kakel- och klinker mm.

När började du arbeta på Colorama?

Jag började att arbeta på Colorama (hette då Färgtema) 1998. Det var egentligen en slump. Barbro (chefen) jobbade då på Länsstyrelsen och hennes man och far drev Färgtema och Karlssons måleri. Barbro berättade på sitt jobb att Färgtema behövde hjälp med kontorsarbete. Min mammas vännina förmedlade detta vidare till mig och sen fick jag jobbet. I början var det bara kontorsarbete men efter ett tag arbetade jag med allt som sker i en färgfackhandel.

Vad tycker du är roligast med ditt jobb?

Det är varierande. Nya utmaningar varje dag, ingen dag är den andra lik. Vi arbetar nu en hel del med färgsättning hemma hos kunderna och det är väldigt kul, intressant, lärorikt och givande.

Vad har du för fritidsintressen?

Jag gillar att inreda hemma, umgås med vänner, åka på fritidsevenemang med sonen och åka på husvagnssemester i vår nya stora husvagn.

Inga kommentarer: