fredag 3 juli 2009

En sjörapport!

I dag har målarmästare Karlsson lyckats få med sin sjörädda fru på en liten båttur. Solen sken från en klarblå himmel i morse och det var fruktansvärt varmt. Vi styrde mot Laxhall, vid Brommösund, där vi visste att det fanns god mat. Jag (Barbro) tyckte det blåste lite väl mycket men Thomas kallade det en liten bris. Allt är relativt!
Vi kom dock lyckligt fram till Laxhall där vi åt var sin god räkmacka och klämde var sin lättöl. På hemvägen körde vi in en jättefin vik, slängde ankar och tog ett dopp. Ljuvligt. Nu kände jag mig ganska sjövan!?
Vi åkte den s k "Norarännan" (tror jag den kallas) hem och helt plötsligt kom en älg simmande rakt emot oss. Jag slängde mig efter kameran för att föreviga detta men då var det redan försent. Älgen simmade in i vassen och upp på land. Det är inte var dag man möter älgar överhuvudtaget och framför allt inte en som simmar rakt emot båten.
Resten av hemresan gick bra. Nu är det kväll och det har åskat och regnat en stund här i Mariestad. Det var nog bra för det har varit outhärdligt kvalmigt men jag tycker synd om våra barn och alla andra som befinner sig på Törebodafestivalen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej Simmande älgar ??? är du verkligen säker på att det bara var lättöl i glasen, eller en liten släng av värmeslag kanske.
Krem bettan

COLORAMA MARIESTAD sa...

Hej kära Bettan

Barbro Colorama Mariestad sa...

Hej igen Bettan

Tryckte lite för snabbt på knappen förut - vill bara upplys damen om att älgar simmar bra.