onsdag 18 november 2009

Besök på Gårdsbutiken Stallet i Jula

Strax utanför Mariestad, i Jula, ligger Carinas butik Gårdsbutiken Stallet. Jag har skrivit om butiken tidigare och bl a berättat om vårt samarbete när vi ordnade en kväll på Colorama där vi mixade tapet och klädvisning på catwalken. Ett lyckat evenemang som vi säkert kommer att försöka oss på i framtiden igen. Carina har öppet sin butik onsdag - fredag 13 - 19 och söndagar 13 - 17. I dag passade jag på att hälsa på i butiken efter jobbet. Hittade kransen ni ser på bilden. Den är "fejk" men ser ganska äkta ut tycker jag. Den kommer att pryda julbordet med en glaslykta i mitten. Det blir fint tror jag och framför allt kommer den inte att barra. Julgranen vill jag ha äkta vara men dekorationen är helt ok att fuska med lite - tycker jag i alla fall.
Varje gång när jag är hos Carina köper jag blockljus som doftar vanilj - favoritdoften.

Hittade ljus till adventsljusstaken. Ljusstaken köpte jag för flera år sedan på butiken Årstiden i Stockholm. När advent närmar sig ska den fyllas upp med mossa (äkta vara från lantstället) och då kommer ljusen förhoppningsvis stå lite stadigare. De här ljusen har en lång brinntid och det är viktigt när det gäller adventsljusstakar. Trist om första ljuset är slut när sista ljuset tänds.


Närbild på julklänningen jag fyndade idag hos Carina - 300 kr. När jag ser mönstret så här ser det ut som en tapet! Vill verkligen inte se ut som en vandrande tapet men klänningen är riktigt snygg tycker jag så tillsammans med snygga skor eller stövlar och några smycken försvinner nog min tapetkänsla.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Det är väldigt vad du hinner med mycket, just nu känns livet mest äta jobba sova Kram Bettan

Barbro sa...

Lite nöje måste man hinna med också!