onsdag 16 december 2009

Det lackar mot jul...

och inget julfixande sker hemma hos Karlssons just nu. Livet rullar på som vanligt men det är nog ingen fara med det bara man har en kompis att dela en skinkmacka och en pilsner med som Ernst Kirchsteiger säger.

I dag har jag inte varit på jobbet så stor del av dagen. Kl 9 besökte jag Farmartjänst. Vi som ingår i valberedningen för Företagarna i Mariestad hade vårt första möte inför årsmötet 2010. En trevlig stund med Farmartjänst VD Eva Johansson och Paul Frykén. Förutom arbete förgyllde vi mötet med kaffe, pepparkakor och levande ljus. Därefter var det arbete ett par timmar för att sedan inta frisörstolen. Klippning och toning stod på programmet. Nu lyser de gråa håren med sin frånvaro en stund till. Efter frissan begav jag mig ut på staden för att hitta julklappar till personalen vilket jag också gjorde. Nu blir de nyfikna.

Halv 6 var det dags för ett möte på kommunhuset angående våra barns skola. Ett bra möte med många kloka åsikter. Hemkomst vid 19, pyttipanna, nyheter, blogg och strykning.Vilket glamoröst liv man lever!

Hur har ni det själva där ute? Finns tid för hemmafix och julpyssel?

Inga kommentarer: