torsdag 13 maj 2010

Lite shopping!

Det blev en tur till Skövde för mig idag, tyvärr kanske jag ska säga. Egentligen vill jag gynna handeln i Mariestad men jag jobbar ju alltid när det är öppet i vår stad. Vi försöker att handla på luncher mm men det är inte alltid man har den tiden. Skövde har läckra krukor på lite olika ställen i centrum. De är gigantiskt stora och i olika kulörer. Kul! Jag vet inte om det är belysning i dem också. Passade på att träffa min Coloramakollega Edith Garö när jag var i Skövde. Vi tog en fika på Rådhuset. Alltid lika kul att träffa henne.
Besökte Blomsterlandet för att köpa lite nya krukor och blommor. Det är väldigt mycket romantik och lantligt i blomsteraffärerna nu. Fint om man har den stilen hemma eller på landet men har man lite modernare snitt hemma så är det lite glest med prylar just nu. Synd att man bara kör ett spår i taget tycker jag.


Hittade en del trots allt. Torpet får Mårbackapelargoner och badrummet fräschas upp med vita krukor och orkidéer. Vardagsrummet ska också byta skrud - från grått, svart, brunt och guld till vitt, brunt, svart och guld. Vi byter matta, krukor och kuddar så det känns lite ljusare och somrigare. Vår dotter tycker vardagsrummet är fint, men bara på vintern. Nu hoppas vi att det känns lite fräschare även för henne!



Inga kommentarer: