tisdag 22 juni 2010

En solig dag på landet!

Jag är som sagt ledig idag och har haft en underbar dag på vår ö. Solen har visat sig hela dagen och det känns på min vinterbleka kropp. Under förmiddagen passade jag på att plantera lite blommor. När gästerna kommer på midsommar möts de av en korg med Mårbackapelargoner.
Mårbacka hamnade även på trappan istället för utblommade penséer.

I hallen blev det en taklök. Lätt att sköta. Behöver nästan inget vatten alls.


Plockade smörblommor och hundkex och satte i den här fina tillbringaren som kommer från det gamla fiket Café Näset i Mariestad.


På vår lilla terass blev det rosor i en stor kruka från Blomsterhörnan. Jag tvättade terassen idag så i morgon hoppas jag att jag hinner, eller jag menar har lust, att lasera den. Vi använder sotgrå här på landet vilket vi tycker passar bra till det faluröda huset.


Inga kommentarer: