tisdag 6 juli 2010

Lagom är bäst!

Vårt arbete på Colorama Stockholmsvägen handlar mycket om härliga kunder, inredning, tapeter, färgsättning, rådgivning, hårt lagerarbete men det handlar även om pappersarbete. Jag tycker att det är kul med kombinationen - kontorsarbete och arbetet med kunder i butiken men ibland kan det bli LITE för mycket papper! I dag har jag ägnat stora delar av dagen åt avstämningar och det kan man inte kalla en stämningshöjare precis. Det är ett nödvändigt ont men, men när man är klar känns det hur bra som helst.

Lisa och Hilda har skött butiken med bravur och jag har hoppat in när det blev fler kunder att ta hand om. Vi märker att många sommarstugägare har kommit och börjat fixa lite på sina stugor. I dag har vi haft många tapetkunder. Den fronten har det varit lugnt på ett tag men jag kan tänka mig att många som har börjat sin semester planerar att tapetsera ett eller flera rum under sin semester. Vi har även många kunder som är unga och precis köpt sitt första egna hem och kanske dessutom fått sitt första barn.

Inga kommentarer: