fredag 20 augusti 2010

Ledig men ändå inte...

Hela förmiddagen fram till nu, kl 14 har jag röjt i vår grovkällare efter den lilla översvämningen vi hade vid skyfallet som kom förra fredagen. Fyra turer till tippen och ändå är jag inte klar! Nu blir det dusch och lite shopping. Jag tror jag ska överraska familjen med en middag lagad på färsk fisk. Vi får se vad fiskaffären har att erbjuda. Det finns en ljuvligt god fisksoppa där också och den är ju bara att värma. Enkelt!
Såg ni vår annons i morse ni som har Mariestadstidningen? Varje fredag hittar ni ett litet budskap från oss, första sidan, längst ned på del 2. Missa inte den!
Har ni hälsat på Lisa och Co på Colorama Stockholmsvägen idag? Om inte - gör det så visar de er alla våra reatapeter och de nya golven vi fått in på lager!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni något bra tips på vad man ska ha för golvmaterial i källaren? Klinker? Blev lite mer intressant efter senaste skyfallet..
Mvh Annelie

Barbro sa...

Ja jag tror absolut att det bästa är klinkers om man inte vill ha bara den rena betongen. Att måla ett källargolv är inte alltid det ultimata. Det finns ofta fukt i betongen vilket kan leda till att färgen flagar. Vi funderar på att lägga klinker i vår tvättstuga som ligger i källaren. Jag har blivit inspirerad av en kund och funderar därför på svarta och vita klinkers 20x20 och sen måla väggarna rosa. Vad tror ni om det? Inredningen kommer att vara svar och vit.

Anonym sa...

Låter jättebra. Själv funderar jag på gråa klinkers eftersom det är en källare med mycket förvaring, och en vedpanna som används hela året. Men behöver man kakla upp på väggen eller räcker det med klinker på golvet vid en eventuell översvämning? Skulle ju förenkla om vi bara behöver måla väggarna.
Mvh Annelie