tisdag 14 september 2010

Jag vill slå ett slag för ungdomarna!

De här är Hilda, 23 år, som har arbetat hos oss under tre år. Hon knallade in i vår butik för ca tre år sen och frågade om hon fick praktisera och sen blev hon kvar. Jag beundrar Hildas förmåga att lära sig nytt, hennes sociala kompetens, framåtanda och glada humör. Nu ska Hilda sluta och flytta till Stockholm där hennes pojkvän har börjat att studera. Hilda har redan fått jobb hos våra trevliga kollegor, Colorama Tumba. Vi kommer att sakna henne men är säkra på att vi kommer att ha kontakt med varandra. Frida kommer att ersätta Hilda. Frida är 20 år och har sommarjobbat hos oss. Ambitiös, kunnig och social kompetens. Frida är enormt välkommen. Sitter just nu och tittar på en politisk debatt på tv 4 där de bl a diskuterar ungdomar och utbildning. Ibland undrar jag om de inte har träffat ungdomar eller är det bara vi som har haft en så enorm tur? Vi uppskattar Hilda och Frida och framför allt är det viktigt att vi jobbar över generationerna. Hur kul skulle det vara för mig att bara jobba med jämnåriga 50-åringar? Då skulle jag nog stå still i utvecklingen!

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej!
Jag känner precis som du. Jag har också jobbat med flera yngre förmågor och jag är jätteglad att få ha jobbat med dem. Förstår att vi har fått en klippa som kommer till oss. Vi längtar! Kramar från ColoramaTumba

BARBRO sa...

Ni längtar vi saknar!