lördag 26 mars 2011

Ingen rolig syn!

När jag (Barbro) stängt butiken idag åkte familjen till Mumma och käkade lunch, god lasagne. När vi kom hem gick jag en sväng i trädgården för att titta vad som hänt under vintern. Ingen rolig syn! Växterna som vi lämnat kvar ute över vintern (slarvigt) står där helt uttorkade, krukorna har spruckit och hela trädgården ser allmänt dassig ut. I dag blir inget gjort men nu har jag i alla fall gjort en lista på vad vi verkligen måste ta tag i. Solen skiner så nu är det dags.
Hos grannen lyser flitens lampa. De har börjat klippa sina träd. Våra spretar åt alla håll. Vi varken hinner eller kan så jag ringer nog till Da Capo och frågar om hjälp. Da Capo är en universitetsutbildning här i Mariestad som utbildar inom trädgård, snickeri och även målning tror jag.

Vi byggde ny altan förra våren eftersom den gamla rasat ihop av all snön. I år är det dags att lasera med Jotuns terasslasyr. Det lutar åt en grå nyans men det är inte bara jag som ska bestämma.
Har ni börjat greja i era trädgårdar?


Inga kommentarer: