fredag 13 maj 2011

Vår vid torpet!

Nu går det att blogga igen - äntligen! Vi ska försöka skriva om de inläggen som har försvunnit men först vill jag (Barbro) dela med mig av min lediga dag. Jag har tillbringat eftermiddagen vid vårt torp och nu är det fantastiskt vackert ute. På bilden ovan ser ni mitt försök till trädgårdsarbete. Jag har köpt vita och svarta stockrosor hos Vänerblommor och idag har de planterats vid torpet. När man läser om gamla torp och vilka växter som fanns förr i tiden vid torpen så nämns ofta stockrosor. Det ska bli spännande att se om jag kan lyckas med detta projekt. Jag har många misslyckade trädgårdsprojekt bakom mig men skam den som ger sig. Liljekonvaljen är på gång! Vilka dofter!





Gullvivor i mängder!




Lupinerna är på gång! Jag älskar lupiner. En del tycker att det är ogräs men jag tycker de är ståtliga!





Pionerna är på väg!








Körsbärsträden blommar.





Mårbackapelargoner inköpta idag. En av dem hamnade i björken!










Det här blev ett trädgårdsinlägg men det är svårt att låta bli när det är så himla fint!



Mårbacka inne i torpet. Krukan kommer från second hand!



Vet ni hur man sköter en julkaktus (tror jag den heter)? Vattna inte! Den här är inte vattnat på massor av veckor och när jag kom till torpet idag stod den i full blom!


Inga kommentarer: