måndag 12 september 2011

Framme i Ängelholm



Äntligen framme i Ängelholm. Jag tågade in på stationen när jag kom fram för att fråga efter hotellet. Gick fram till disken och frågade efter - Paradise Hotell!?! Mannen bakom disken bara tittade på mig och svarade slutligen att Ängelholm inte hade något hotell med det namnet. Aningen pinsamt! Efter koll mina anteckningar korrigerade jag till Riverside hotell och då fick jag en karta där han noga ritade ut var hotellet låg. Han undrade nog vad det var för en underlig människa som stog framför honom och tänkte att det var bäst att han hjälpte henne till ett säkert ställe utan att hon irrade bort sig. Efter en regnig promenad var jag framme. En våning upp, en liten reception och en trevlig man som gav mig min rumsnyckel. Jag var minst sagt tveksam till standarden men när jag kom in i rummet blev jag positvt överraskad. Rent. fräscht, stor balkong och en fondtapet från Casadeco, vår franska tapetleverantör!

När jag hade installerat mig gav jag mig ut på stan för att leta efter en bit mat. Hamnade på Salon, ett litet ställe med ok mat och trevlig personal. Promenad genom centrum tillbaka till hotellet. Mysig stad med massor av fräscha butiker. Jag vill shoppa här i morgon men hinner inte - tyvärr. Får återkomma en annan gång.

Nu lite tv, dusch och sen sömn. Vi hörs i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade nästan varit roligare om vi kunnat se dig i Paradise Hotell ;)

Barbro sa...

Ha,ha!