söndag 19 februari 2012

Vad händer hos oss nästa vecka?

Bild från Möbelmässan. En parkbänk som vi blev förälskade i. Visst är den läcker?



Ja snart är det dags att starta upp en ny vecka, vecka 8. Vad händer då hos oss den kommande veckan? Jo, faktiskt en hel del. Måndagen inleder jag (Barbro) med en tur till soptippen. De öppnar redan kvart i sju och det är en fröjd att åka dit och slänga grejor. Det är välordnat och fräscht, så fräscht det nu kan vara på en soptipp. Sen blir det för min del ett morgonmöte med styrelsen i Mariestad handel. Vi träffas hos Thomas på ICA Oxen. När klockan närmar sig tio får vi besök av vår nya säljare från Jotun (färgleverantör). Hon heter Christina och kommer att vikariera för Dijana Pilav Svedeberg som ska vara barnledig. Det ska bli kul och se om hon kommer med några nyheter.


På tisdag är det dags att börja arbeta med vår nya färgsättningsbroschyr. Vi har anlitat Anna O Söderström som är formgivare (bl a av tidningen Antikvärlden) och hon har i sin tur anlitat fotografen Pontus Ferneman (en mariestadskille). De ska tillsammans med Lisa hälsa på två kunder som vi har gjort färgsättningsuppdrag åt och även utfört jobbet. Dessutom tror jag Madeleine Larsson tittar in för att hjälpa till med vår hemsida. Ett säljarbesök klämmer vi in på eftermiddagen. Vår grossist Alfort & Cronholm kommer på besök.


Onsdagen den 22 februari startar en landsomfattande Coloramakampanj - köp 6 liter Sober väggfärg och få med 3 liter Sober takfärg på köpet! Inte helt fel när man gör om hemma!


På torsdag ska personalen gå till Salong Självfallet och fixa till håret. De fick presentkort i julklapp av företaget med en specielllt datum bokat. De knallar iväg redan halv fem och då får jag ta hand om butiken. När jag stängt ska jag dyka upp med lite skumpa och choklad och sen när de är klara ska vi käka middag.


Framför allt ska vi ta hand om er kunder den här veckan så det jag rabblat upp nu kommer i andra hand. Ni är alltid lika välkomna till oss. Vi har öppet måndag - fredag 9 - 18, lördagar 9 - 14. Välkomna!

Inga kommentarer: