söndag 27 maj 2012

Jag (Barbro) har varit en sväng vid vårt sommartorp. Det var MYCKET längesen
som vi klippte gräset där. När jag och mor kom dit var gräsmattan som en sommaräng.
Det var inte lätt att klippa men som tur var kom broder Håkan och hjälpte mig. Som tack
för hjälpen bjöd jag på en enkel lunch - sill och färskpotatis. Vad gott det är i all sin
enkelhet.
Så här kan det se ut när man låter grejorna stå ute hela vintern.
Älskade mamma smörjer in sig med solskyddsfaktor.
Jag älskar den här fina vyn strax intill vårt torp. Svensk sommar!
Vi har en del vi behöver göra på torpet den här sommaren. Rödfärga, måla allt vitt
på huset, tvätta altanen och lasera, måla grinden, lasera utemöber osv mm.
Vi gör det vi hinner. Det är viktigt att ha det skönt också och inte bara jobba
hela sommaren. Vi hoppas att ni har en bra Mors dag!

Inga kommentarer: