torsdag 14 juni 2012

En ledig dag på landet!

Jag har, som jag nämnt tidigare, lite semester. Den här dagen har jag tillbringat på landet. En dag med växlande väder men underbart skönt vid stugan. Inledde dagen med gräsklippning (min nya passion) och därefter var det dags att ge sig på terassen som verkligen behövde tvättas. Jag använde Jotuns terasstvätt som var oerhört effektiv. Först blötte jag ned terassen och därefter rollade jag på terasstvätten (koncentrerad form) och lät det verka i cirka 20 minuter. Det är viktigt att det inte torkar under tiden så några gånger fick jag spola på lite extra vatten. Därefter gav jag mig på med piasavakvast och sen sköjde jag noggrant. Det blev riktigt bra.

Innan lunchen plockade jag lupiner till vasen på utebordet och sen var lunchen ren njutning i det vackra vädret!

/Barbro

Inga kommentarer: