fredag 15 juni 2012

Fotbollshysteri och skolavslutning!

Vilken bra dag det varit! Som ni vet har jag (Barbro) lite ledigt så jag har gjort både det ena och det andra. På morgonen var det molnigt och lite kallt så jag passade på att åka till "tippen" med både privata sopor och en del grejor från jobbet. Därefter hann jag köpa en fin klänning till midsommar hos La Cami här i Mariestad och även äta lunch med sonen.

Eftermiddagen innehöll lite sol på altanen, en tur till dotterns häst och nu fotboll. Dottern har gått ur första året i gymnasiet i dag så det har vi firat med nya skor från Skotime och räkmackor från Fiskaffären. Vi har verkligen handlat i vår stad idag vilket känns bra. Skönt när vi gynnar våra egna handlare.

Just nu pågår fotbollsmatchen mellan Ukraina och Frankrike och om en timma är det dags för Sverige mot England. Vilken fotbollshysteri det är i vårt land. Vi får verkligen hoppas att Sverige vinner idag annars blir det troligen landssorg i Sverige, i alla fall om man ska tro tidningarna. Kanske lite "to much" eller vad tycker ni?

Jag pratade med Caroline för en stund sen. Hon och Frida har haft fullt upp hela dagen. I morgon kommer Caroline, Frida och Emmma att arbeta. Ni är, som alltid, hjärtligt välkomna till oss.

Inga kommentarer: