söndag 25 november 2012

Söndag!

Söndag i Mariestad. Butiken och personalen vilar upp lite efter veckan som gått. Jag (Barbro) har tittat till vår sommarstuga tillsammans med mor. Det var lugnt och stilla på Dillö. Jag passade på att plocka med alla sängkläder hem för tvätt och dessutom fixade vi till de gamla pelargonerna lite. Jag tycker nästan att det är mysigare att vara i stugan under hösten/vintern än på sommaren. Det är så tyst, lugnt, mörkt och mysigt. Kanske inte själv men tillsammans med familj eller goda vänner är en höst/vinterhelg där perfekt. När vi skulle åka hem fastnade vi med bilen i leran men efter instruktioner från Thomas fick vi in fyrhjulsdriften på bilen och då gick det som en dans. Nu har jag och dottern ätit en "nyttig" lunch bestående av snabbmakaroner och korv. Om ens stund ska jag åka med vänner till Jula och titta på keramik. Kanske en och annan julklapp kan inhandlas?
 
/Barbro Colorama

Inga kommentarer: