måndag 10 december 2012

På hemväg

Det blev en händelserik dag och än är den inte slut. När jag kom fram till Malmö, ca 30 minuter försent, rusade jag snabbt till Lilla torg där jag träffade min kusin Karin för en snabblunch. Mitt på torget stod den här lite annorlunda jullampan.
Lilla torg i Malmö är lika charmigt sommar som vinter.
Dekoration på Centralen.
Nu sitter jag på tåget, på väg hem. Tåget gick enligt tidtabell. På vägen till Malmö hamnade jag framför Filip och Fredrik. Det är alltid kul att se och höra kändisar men jag vågade inte be om att ta en bild så ni får tro mina ord. När vi närmade oss Malmö fick vi reda på att det varit bombhot på ett tåg utanför Malmö och därför lite kaotiskt på Centralen. Bombhundar sökte igenom tåget och en man var gripen. Lite otäckt kan man säga. Mötet med valberedningen var bra, riktigt bra. Nu rullar vi hemåt!

Inga kommentarer: