söndag 31 mars 2013

Lite av varje!

Här ser ni min kära granne och vän Lotta Skoog-Andersson. I går var hon och hennes man Peter hemma hos oss och firade påskafton. Lotta är bibliotikarie och arbetar på Mariestads Bibliotek. Hon är även med i samma bokcirkel som jag är. Den här gången är det Lottas tur att välja bok och hon ville ha något lättsmält den här gången så hon valde "Sonjas sista vilja" av Åsa Hellberg. Jag fick låna boken av henne idag så nu vet jag vad jag ska göra ikväll - en filt, levande ljus, något gott att äta och dricka och bokläsning!
Det mindre badrummet på andra våningen i Coloramahuset. Vi har valt vägghängda toaletter. Toalettstolen heter Starck. Vad lätt det kommer bli att städa!
Riktigt "kitschigt" badrum!
Några av våra besökare i huset idag - Tony Söderberg, Hilda Geber, Viktor Geber och hans söta son. Hilda har arbetat i vår butik men pluggar nu i Stockholm. Jag gillar hennes jacka!
Trappan ned till Coloramas källare. Så här kan det gå när man ställer trä mot fuktig betong - det ruttnar. Vi kommer att byta källartrappa och det är Svetsbolaget som gör den nya trappan.
Blandare från FM Mattson/Mora i det mindre badrummet i Coloramahuset. Jonas Elisson - ett stort tack för din hjälp när det gäller alla blandare och duschar i huset.

/Barbro

Inga kommentarer: