tisdag 19 mars 2013

Mina två jobbarkompisar idag!

I dag har jag jobbat med Frida och Lisa. Caroline har sin lediga dag. De har slitit på lagret nästan hela dagen för på torsdag kommer det massor av pallar med utomhusfärg och då gäller det att de får plats. Vi laddar butiken inför våren. Det kommer uteolja, terasslasyr, fasadlasyrer och rödfärg.

Ett stort tack till er båda för allt slit. Vill samtidigt passa på att be om ursäkt till en kund som var inne idag och letade efter en speciell tapet som hon fotat och bad mig hjälpa till att hitta den. Hon skulle flytta från en hyresrätt och behövde fixa till det. Jag hjälpte henne ett tag men sen tog jag en kund emellan. Det tog ganska lång tid och när jag kom tillbaka hade hon gått. Ursäkta mig att det tog mer tid än vad jag trodde. Jag hoppas att du kommer tillbaka. Vi ska leta vidare i morgon bitti och se om vi kan hitta din tapet.

I morgon är det Fridas lediga dag så då är det Caroline, Lisa och jag som finns i butiken. När vi stängt för dagen i morgon stannar jag och Lisa kvar för att arbeta med färgsättning av Coloramahuset. Thomas ligger på för snart är det dags att tapetsera. Det är ofattbart att vi verkligen snart är där.

Nu är min familj iväg och hyr en film för vad ska man göra en iskall kväll i mars? Finns det något bättre än att krypa in i en filt, tända ljus och titta på en bra film? Det finns bara ett "aber" - jag och resten av familjen har inte riktigt samma smak när det gäller filmer. Det kanske blir att ta hand om tvätten för min del om de har hyrt en av sina "märkliga" filmer.

/Barbro


1 kommentar:

asamaria sa...

Nu får vi verkligen hoppas att vi får lite vår snart med sol och värme, annars går jag i ide...Vill göra lite uteprojekt nu men det är ju alldeles för kallt, brr!