måndag 27 maj 2013

Ni kanske undrar...

vad vi gör? Våra inlägg här på bloggen har minskat i antal den sista tiden och det beror på mig Barbro och mitt tekniska kunnande. På jobbet har jag inte lyckats ladda ned bilder, vet inte varför och när jag är bortrest har jag svårt att hitta de trådlösa nätverken, trots säkerhetsnyckel och allt. Finns det någon kurs för "tekniska idioter" så anmäler jag mig redan idag. Jag blir så trött på mig själv. Här hemma fungerar det som det ska (än så länge) så därför kommer blogginläggen kvällstid tills jag fixat till dig (=fått hjälp)!

Vi har haft vackert väder i Mariestad nästan hela dagen men nu ikväll kom regnet. I butiken har vi varit full styrka dvs Lisa, Caroline, Frida och jag. Måndagar är oftast en dag då vi lägger många beställningar, tar emot varor, fixar och donar och sist men inte minst tar hand om våra kära kunder. Kampanjen på Alcros utomhusfärg Bestå 10 liter pågår fortfarande i alla Coloramabutiker i hela Sverige. Vi erbjuder er 25% rabatt på 10 l Bestå oavsett kulör t o m den 1 juni. Dagarna går så fort så det känns som man inte hinner göra hälften av det man tänkt sig men så är det säkert för de flesta.

På bilden ser ni ett förslag på växter att ha på altanen, olivträd i fina korgar. Snyggt tycker vi! Har ni hunnit fixa iordning altanen hemma? Det har inte vi! När helgen kommer ska den verkligen tvättas och få en omgång med Jotuns terasslasyr. Jag tror det är tre år sedan vi gjorde det så nu är det nog dags. När solen och värmen väl kommer är man inte så sugen på att tvätta och måla, då vill man bara njuta! Passa på att köp hem det ni behöver när det är sämre väder så är det bara att köra igång när solen tittar fram. När ni ska jobba med Jotuns terasslasyr får det inte komma regn strax efter. Då blir altanen flammig istället för fin. Kanske behöver utemöblerna också en behandling? Vi har det du behöver till dina utemöbler - fönsterfärg om de ska täckmålas, olika lasyrer om ni föredrar lasyr, olja om ni bara vill se till att de inte spricker eller en olja som ger lite kulör. Berätta ert behov så ska vi se till att ni får med er rätt produkter hem.

/Barbro Colorama

Inga kommentarer: