söndag 13 oktober 2013

En del jobb och massor av trevliga gäster!

Söndag! Thomas har målat klart Coloramahuset som numera är vitt (0502-y) med gröna detaljer, dvs dörrar och fönster. Taket är svart och sockeln kommer att bli mörkgrå (S 7502-y). Många har gillat huset på facebook och flera har stannat till vid huset och berättat för Thomas att de uppskattar förändringen. Kul tycker vi!
Vi har tagit emot trevliga besökare i huset idag. Först kom Hilda, som har arbetat hos oss, tillsammans med sin mor och sin sambo Henke. De var i huset när det var nyinköpt och uppskattade verkligen den stora förändringen. Henke, som är byggnadsingenjör, hjälpte oss i ett tidigt skede att mäta upp hela huset då det inte fanns kompletta ritningar. En tjänst som vi inte riktigt har visat vår uppskattning för. Det kommer Henke, vi lovar. Efter deras besök kom min brorsdotter Julia som vi bjöd på en rundvandring och en kopp kaffe. Kul att du tog dig tid att hälsa på din "gamla" faster Julia. Slutligen kom familjen Bergström, dvs Hans, Danielle, Elliot och Malte. De bor i Stockholm men har lånat vårt sommarhus på Dillö över helgen. Hans har jag känt i alla år då han har växt upp i Mariestad och jag är nära vän med hans far och mor.
Danielle jobbar med layout (kan man säga så Danielle?) och jag fick två magasin av henne som inte ens har kommit ut än. Danielle står för layouten i tidningen Desserter. Köp båda - Desserter och Äkta mat! Jag gillar dem skarpt!
 
/Barbro

Inga kommentarer: