fredag 4 oktober 2013

Vad gör ni ikväll?

Redan fredag kväll - igen! Tiden går så himla fort, för fort tycker jag. Kan inte fatta var den här veckan har tagit vägen. Vill så mycket men hinner inte mer än hälften men kanske är det så det ska vara!?
 
Vad gör ni ikväll? Jag sitter i soffan, bloggar och slötittar på tvn. Just nu är det Gokväll, ett program som jag trodde var för min mor och hennes generation men det är riktigt intressant.Just nu intervjuar de en journalist som arbetar mycket i Indien. Vilka intressanta arbeten många har. Jag väntar på Thomas som ska komma hem med ingredienser till kvällens middag. Ingen aning om vad det blir men Thomas är en suverän kock så jag är säker på att det blir något gott. Efter middagen blir det nog häng vid tvn, kanske lite Idol och lite Skavlan. I morgon träffar ni mig i butiken så det blir en tidig kväll.
 
I dag har jag arbetat tillsammans med Caroline och Edith. Caroline är nog hemma och förbereder tapetsering i sonens rum och Edith har åkt hem till Skövde för att gå på teater ikväll. Lisa är ledig och är troligen på isstadion där vårt hockeylag BOIS möter Kumla ikväll. Vår dotter Emma är också där.
 
Kyrkornas Second hand har levererat idag! Vi hittade en perfekt möbelgrupp där. Lite gammaldags stil, vinröd/röd - soffa, två fåtöljer och ett bord. Soffan ska placeras i Coloramahusets tvättstuga och fåtöljerna kommer troligen placeras i huset. Kul att fynda! Jag träffade en trevlig kvinna utanför butiken när vi väntade på att de skulle öppna. Hon skulle köpa barnkläder som hon skulle skänka till barnen på flyktingförläggningen i Lugnås. Vilket gott hjärta! Hon frågade mig om jag hade något att skänka till barnen och det har vi verkligen. Hela vinden är fylld med gamla barnkläder så i helgen ska jag försöka hinna med att röja på vinden och sen ringa henne så hämtar hon grejorna och levererar till barnen i Lugnås.
 
Vi hoppas att ni vill titta in i vår butik. Det händer mycket nu. Vi har tapet- och golvkampanj och många nyheter kommer dagligen till butiken. I dag kom t ex nya entrémattor. Ni är som alltid varmt välkomna till oss.
 
Bilden - "vuxensovrummet" i Coloramahuset. Det lilla intjacket är sparat för där stod husets första kylskåp.Tapeterna kommer från Cole & Son.
 
Trevlig kväll önskar vi!
 
/Barbro
 

Inga kommentarer: