måndag 18 november 2013

Inflyttning pågår

 
Vi, familjen Karlsson, har börjat att flytta in i Coloramahuset idag. Den sista officiella visningen hade vi i onsdags och nu är det dags att skapa ett privat hem i huset. Vi kommer naturligtvis öppna huset för kunder som är intresserade av produkter som vi använt i huset. Caroline och Lisa ställde upp och jobbade själva i butiken från klockan fyra idag så därför har jag haft möjlighet att köra lite grejor till huset, framför allt mat!
Thomas smyger ner för trappan. Han har precis täckt fönstren i badrummen med inssynsskydd. Vi valde frostad folie. Ni hittar det hos oss. Förutom frostat finns det en rad olika mönster att välja på.'
Första middagen är lagad i huset. Det blev pasta med köttfärssås. Jag (Barbro) är inte speciellt teknisk så det där med induktionshäll var något helt nytt för mig. Tur att man har en dotter med lite mer tekniskt kunnande.
Dagen till ära köpte jag röda rosor och tände lite ljus. Nu är vi helt slut så det är dags att sova. I morgon är det dags att arbeta i butiken igen. Jag, Lisa och Edith jobbar tillsammans. På onsdag börjar Carolina att praktisera hos oss. Hon kommer att vara hos oss i första hand under två veckor för att uppleva hur det är att arbeta inom färgfackhandeln. Titta gärna förbi och säg hej.
 
Det är snart bara fyra veckor kvar till jul. Tiden bara rusar iväg. Vi handlare i Mariestad kommer att täcka för våra skyltfönster i slutet av november, skapa en riktigt vacker julskyltning för att sen täcka av fönstret på julskyltningen. Kunderna får rösta på bästa skyltningen. En kul tradition tycker vi. Det pågår planering för fullt. En del har vi redan bestämt t ex vilka tapeter vi ska använda.
 
Lisa och Caroline har varit på en mycket trevlig fest i Göteborg i helgen. Det var vår färgleverantör Jotun som bjöd in till den årliga festen Guldburken. Jag ska be dem berätta lite här på bloggen om festen och gärna visa lite bilder också.
 
Välkomna till vår butik. Missa inte vår nya, lilla avdelning, där vi säljer kuddar, gardiner och underbara plädar. Jag har svept en cerise pläd om mig nu och den är hur skön och varm som helst. Julklapp till nära och kära kanske?
 
 

Inga kommentarer: