måndag 25 november 2013

Klädhängare och glaspanel

Äntligen har klädhängaren från Granit landat i Coloramahuset. Det var en lång väg att vandra för den stackars hängaren. Jag besökte Granit vid Hötorget i Stockholm för att köpa den men tyvärr var den slutsåld där. De ringde till kollegorna vid Humlegården som hade EN ENDA kvar och la undan den till oss. Vi hade nämligen inte tid att hämta den då vårt tåg skulle gå bara några timmar senare. Helgen efter var jag i Stockholm igen för att hälsa på väninnan Ingela. Hon följde med mig till butiken när jag äntligen fick köpa min klädhängare som jag "trånat" efter och hon bar den åt mig hela vägen till Östermalm med ett stopp vid en ICA-butik där hon fick sitta på en bänk utanför och vakta hängaren. Sen fortsatte hon troget att bära den hela vägen hem med risk för andras liv! Jag fick gå bakom henne för att parera eventuella svängar hon gjorde. Dagen efter skulle vi åka hem till Mariestad men tyvärr fick inte "hängaren" plats i bilen. I lördags, flera veckor efter inköp, har den landat i Coloramahuset. Nu får den stå där den står! 
Den fina glaspanelen från Bergman & Wrang som pryder sin plats i Coloramahusets kök. Bilden är tagen av fotograf Stefan Svensson från Mariestad. Ni kan köpa glaspaneler till köket i vår butik. Det finns färdiga mönster att välja på, ni kan beställa med egna motiv och ni kan även beställa klarglas. Hör av er så berättar vi mer!

Inga kommentarer: