fredag 14 februari 2014

Coloramahusets bibliotek

Ledig dag för mig (Barbro) idag. Jag och mor har varit på stán och fikat, vaniljhjärtan och kaffe på Brödboden. Efter lite inköp av mat, lite dammsugning och annat fixande blev det lunch tillsammans med dottern på Grottan. Solen har tittat fram ibland så därför blev jag sugen på lite utomhusaktivitet. Det blev trädgårdsjobb. Vi har slarvat en del så det låg massor av äpplen på marken men nu är de borta! Det blir en tur till tippen i morgon med alla säckar. Sonen har tittat in på en kopp kaffe och mannen i huset har dykt upp hemma då och då, troligen inte för att jag var hemma utan för att det var skidor och hockey på tv. Kul med två nya medaljer! Kom nyss hem efter en promenad till stán igen. Den här gången blev det ett besök hos Lilian på Blomsterhörnan. Jag vet inte vad det är som händer men blommorna dör för mig. Troligen för mycket vatten. Nu har jag handlat lite nytt till biblioteket och hoppas att det ska gå bättre den här gången.

Den här lilla lyktan fick också följa med hem. Naturligtvis ett vaniljljus också. Tror faktiskt att jag är beroende.
Här ser ni hur biblioteket i Coloramahuset håller på att växa fram. Tapeten kommer från Cole & Son. Fåtöljerna är köpta hos A-möbler i Skövde. Den platsbyggda bokhyllan har Lennart Bolin, Steckmest & Pettersson, byggt. 

Inga kommentarer: